DOLCE GABBANA
Dolce i Gabbana smatraju se pronalazačima mediteranskog stila koji inspiraciju crpi iz Sicilije filma Luchina Viscontija iz 1963. godine Leopard i žene italijanskog realizma, senzualne i stroge poput Ane Magnani, kojima su posvetili kolekciju čiji je ključni element bio Klizanje iz 1940-ih. Na početku karijere dizajneri su se takođe nadali Sofiji Loren, Klaudiji Kardinale i Stefaniji Sandreli. Žena Dolce & Gabbana je nepristrasna i drska, ali se boji Boga i odana je crkvi i porodici, što je stav tipičan za južnoitalijansko katoličanstvo. Žena koja istovremeno otkriva i prikriva grudnjake i steznike, čipku, donje rublje i velove i koja uznemirava u svojoj nagloj senzualnosti - provokativna žena ponosna na svoje telo. Modeli dizajnera su mekani, okrugli i pune figure. „Tamne devojke tamnih očiju dočaravaju žene južnog tela, provokativne, a istovremeno stroge i ponosne“ (Sozzani, str. 5). U vreme kada je moda videla žene kao rukovodioke u dvodelnim odelima sa podstavljenim ramenima, prva kolekcija Dolce & Gabbana obuhvatala je tila i angoru, dvostruke komplete u čipki od dresova i meke, široke, ekstravagantne suknje. Njihovi omiljeni materijali bile su heklane čipke, vuna i svila.
Nisu tražili retro izgled; međutim, Dolce & Gabbana su se za inovacije okrenuli prošlosti. Dizajneri su primetili: „Želimo da koristimo prošlost da bismo je projektovali u budućnost“ (Sozzani, str. 11). A njegovo moderno stvaranje podrazumevalo je kreativnu upotrebu tkanina i boja i sposobnost mešanja različitih izvora inspiracije, pre svega onih čije poreklo može da se vodi u heterogeni svet Mediterana.
Elementi italijanske kulture ojačani su njihovom pedantnom pažnjom prema njihovom imidžu, a njihovim reklamnim kampanjama uvek su se bavili najbolji svetski fotografi. Svaki kadar je organizovan kao da je reč o filmskom setu. Njihovu prvu kampanju snimio je njihov prijatelj, sicilijanski fotograf Ferdinando Scianna, koji je sa Dolceom i Gabanom tek započeo modu. Pored Scianne, među ostalim fotografima koji su radili sa etiketom su Fabrizio Ferri, Steven Meisel, poznat po slikama italijanske filmske zvezde Monice Bellucci i supermodela Linda Evangelista-Peter Lindbergh, i Helmut Nevton.
Novinarka Nicoletta Gasperini iz Donne, italijanski modni nedeljnik koji im je dao prvu naslovnicu - model Marpessa koji je fotografisao Giovanni Gastel - pomogla je u definisanju njihove slike. „Prenosimo im kako se osećamo, a oni nam vraćaju posredovanu sliku kulture“ (Gastel, str. 241).
Prekretnica u njihovom međunarodnom uspehu započela je prijateljstvom sa Madonom. Pop zvezda je iz svog njujorškog izložbenog salona naručila guepiere (korzet) od dragog kamenja i jaknu koju će nositi u Kanu kako bi lansirala svoj film Alek Keshishian (Istina ili smelost: U krevetu sa Madonom) (1990). Madonino učešće u D&G zabavi i emisiji piste 1992. godine objavilo je njihovo prijateljstvo. Ubrzo nakon toga, pevačica ih je zamolila da osmisle petnaest stotina kostima za njenu turneju "Girlie Shov" iz 1993. godine.
Mediteranski stil Dolce & Gabbana nije kruti okvir već obrazac zamišljenog sveta kroz koji crpe inspiraciju. Kolekcija se menja za svako godišnje doba, od baroka do plastike, od aristokratske do radničke klase, drske do buržoaske, od životinjskih otisaka do kardinalskog ogrtača. Na primer, 1994. godine, Dolce & Gabbana, nakon što su proizveli korzete, pojaseve, majice i stilove koji ističu grudi i otkrivaju dekolte, uveli su muški stil „Sapphic chic“ za žene koji se odlikuje kratkom kosom zalizanom briljantinom, što je primer jedna od njihovih najranijih obožavateljki, Isabella Rossellini. 2003. godine za svoju mušku reviju u Milanu inspiraciju su polagali od savremenih fudbalskih zvezda. Ljubitelji italijanske i međunarodne štampe, prema Suzi Menkes, novinarki International Herald Tribunea, dvojica dizajnera imaju sposobnost da mešaju periode i zemlje, muški i ženski izgled, tkanine i stilove.
Dolce & Gabbana je jedan od najboljih primera eksplozije u italijanskoj konfekciji koja se dogodila sredinom 1980-ih. Kreativnost i svestranost, unija štampe i zvezdanog sistema, niz proizvoda i linija odeće i pažnja prema distribuciji su svi elementi koji doprinose ostvarenju integrisanog sistema komunikacije.
Prikazuje se 1 do 12 od 12 (1 strana)